Okul Öncesi Öğretmenleri NET-Okul Öncesi-Biz Bu işte Tek Değiliz

Orjinalini görmek için tıklayınız: Her Öğrencinin İlkokulun İlk Gününde İhtiyaç Duyacağı 7 Önemli Şey
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
İlkokulun ilk günü yoğun bir hazırlığın sonunda gelir.

Okul için gerekli kırtasiye malzemeleri listeleri elden ele dolaşır, malzemeler alınır, hatta kimsenin adını bile duymadığı o tuhaf hesap makinesi bile ne yapılır edilir mutlaka bulunur. Sonunda öğrenci, başarılı olması için gerekli olan her şeyle birlikte okula gelir.

Elbette, olay bu kadar basit değil.

Okullar açılmadan önce aklımıza ilk gelen defterler, çantalar ya da resim kalemleri gibi somut malzemeler olsa da ilkokulun ilk günlerinde çocukların özgüven duygusu (ve elbette yıl sonuna kadar başarılı olmaları) için gerekli olan başka önemli faktörler bulunur. İşte ilkokulun ilk gününde her öğrencinin gerçekten ihtiyaç duyacağı yedi önemli şey.

Doğru Zihniyet

Öğrencilerin kendileri hakkındaki inançları ve fikirleri, onları ya başarıya götürür ya da zorluklar ve başarılarla ilgili kehanetlerinin gerçekleşmesine neden olur.

Zor sınavları ya da projeleri ya da hatta bazı ders konularını düşünün. Üç farklı inanışın bir öğrenciyi nasıl farklı sonuçlara götüreceğine bakalım.

1: Bocalamanın, öğrenmenin nomal bir parçası olduğuna inanıyorum ve bunların üstesinden gelme deneyiminin geçici başarısızlık ya da başarı hissinden daha değerli olduğunu düşünüyorum.

2: Zorlukları sevmiyorum ama elimden gelenin en iyisini yapacağım ve umarım her birini çözeceğim.

3: Zorlukların üstesinden gelme konusunda pek iyi değilim ve bu yüzden ne pahasına olursa olsun onlardan kaçınmaya çalışıyorum.

Doğru bir zihniyet her şeyin yolunu açar.

Arkadaşlar

Öğrencilerin kendilerini ait hissetme ihtiyacı, akademik olarak iyi bir performans gösterme arzularından her zaman daha ağır basacaktır. Hiçbir öğrenci dışarıda bırakılmak istemez. Eğer öyle olması gerekiyorsa bile bir öğrencinin hangisini seçeğini tahmin etmek hiç de zor değil.

Herkesin bazen birine ihtiyacı vardır. İlkokulun ilk günü kesinlikle böyle bir zamandır. Kimseyle aşina olmadığınız bir sınıfta ya da okulda, arkadaşça bir yüz bulmak kesinlikle çok rahatlatıcıdır.

Rutinler

Evde ve okulda öğrenciler sadece belli bir yapıya ihtiyaç duymakla kalmaz, aynı zamanda doğru miktarda ve biçimde bir yapıya ihtiyaç duyarlar. Bazıları için bu örneğin ödevlerini yapabileceği sessiz bir yer olabilirken, bazıları için akşamları biriyle oturup gününü nasıl geçirdiği hakkında konuşmaktır. Bazı çocuklarsa yaratıcı ve “besleyici” bir akran topluluğuna ihtiyaç duyar.

Özgüven

Özgüven ve kendi kendine yeterlilik duygusu olmadan çok fazla şey başarılamaz. Bu, sınıftan sınıfa değişse de, her öğrencinin ilkokulun ilk gününde bir şeyleri başarabileceği hissiyle ve inancıyla okula gelmesi çok önemlidir.

Amaç Duygusu

Neden buradayım? Ne öğreneceğim? Bildiklerimle neler yapabilirim?

Eğer bir öğrencinin amacı sadece iyi notlar almaya indirgenirse o zaman öğrenme deneyiminin neredeyse tamamı hızlı bir şekilde sadece notlara indirgenir.

Merak

Merak amaç duygusuna sebep olabileceği gibi bunun tersi de aynen geçerlidir.

Bilgiye, ilişkilere ya da belli bir konuda uzmanlaşmaya merak duyulabilir. Öğrenci ne kadar meraklıysa zihni gelişmeye o kadar açık olacaktır.

Yöntemler

Rutinlere ve belli bir yapıya benzer bir şekilde yöntemler de öğrencilerin farkında bile olmadan fayda göreceği şeylerdir.

Okuma yöntemleri, not alma yöntemleri, çatışmaları çözme yöntemleri hatta zorbalığa maruz kaldığında ya da şahit olduğunda neler yapılması gerektiğine yönelik yöntemler. Yöntemler çok başarmayı sağlayabilir. Bir öğrenci “çantasında” ne kadar çok ve çeşit yöntem taşırsa okulda başarılı olma şansı o kadar yüksektir.

 

Kaynak: http://www.teachthought.com/whole-child/...ay-school/



General Mobile 4G Dual cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi