Okul Öncesi Öğretmenleri NET-Okul Öncesi-Biz Bu işte Tek Değiliz

Tam Versiyon: Zıplayan Top - Tren Çalışması
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
SINDIRICI ÇALIŞMA
ETKİNLİK ADI:Zıplayan top (Hızlı-Yavaş)
PSA Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım:1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
2. Değişlik yönlere yuvarlanır.
MATERYAL: Bir Adet Ritim Aleti YAŞ: 5-6
SÜREÇ: Tüm sınıf grup çalışması
İlk olarak uygulama yapılacak alana minderler yada battaniyeler yerleştirilir. Ve çocuklara yerde hareketsizce duran birer top oldukları söylenir.Bu arada öğretmen elindeki ritim aleti ile yavaşça ses çıkarmaya başlar.Ve böylece topların yavaşça yuvarlanmaları gerektiği söylenir. Ve öğretmen müzik aletini hafifçe hızlı hızlı sallamaya başlar ve topun artık çok hızlı yuvarlandığını söyler. Böylece çocuklar daha hızlı yuvarlanırlar.Daha sonra topların bir duvara çarptığı ve geriye doğru hızla fırladıkları söylenir.Ve şimdi de biri gelip topu eline alıp onu zıplatmaya başladığını belirtir lider. Böylece çocuklar yavaş yavaş zıplarlar, liderin elindeki müzik aletinin daha hızlı ses çıkarması ile birlikte zıplayışlar da yükselir.En sonunda o kişinin topu bir kenara koyduğu ve topun artık hafifçe havasının indiği söylenerek etkinlik sona erdirilir. Toplarım trenle seyahat etmek ister mi denilerek esas çalışmaya geçiş yapılır.



ESAS ÇALIŞMA
ETKİNLİK ADI:Tren Çalışması
SDA Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım: 7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
BA Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanım: 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
MATERYAL:---
Çocuklar arka arkaya sıra olurlar ve birbirlerine tutunarak tren oluştururlar. en öndeki çocuk lokomotif olur ve diğerleri de vagonlar olurlar. Lokomotif ne yaparsa vagonlar da aynısını yaparlar. Çocuklar treni oluşturduktan sonra öğretmen yönergelerle çocukları yönlendirir: “ilk önce düz bir yolda ağır ağır ilerliyor trenimiz. İlerde dik bir yokuş var; tırmanıyoruz, tırmanıyoruz. Şimdi de yokuştan inmeye başladık, gittikçe hızlanıyoruz. Hızlı.. Hızlı.. Daha hızlı.. İlerde büyük bir viraj var. Buradan da yavaşça dönelim.Şimdi durağa yaklaştık, biraz yavaşlayalım, duralım. Yolcuları aldık devam edelim, hızlanalım, hızlanalım. -Trenimizin kömürü az kaldı, yavaşlayalım, yavaşlayalım. -Kömürümüz bitti, duralım.” lokomotif arada bir düdük sesleri çıkarır ve yönergelerde istediği gibi canlandırmalar yaparak gruba liderlik yapar. İsteyen çocuklara lokomotif olma olanağı verilerek rol değişimleri yapılır. 

RAHATLAMA ÇALIŞMASI:
BA Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanım: 4. Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Öğretmen’’Bundan sonraki yolculuğumuza topla devam edeceğiz. Şimdi herkes yerine oturup gözlerini kapatsın şimdi biz topun üzerindeyiz. Bu top sihirli bir top. İstediğimiz her yere gidebiliyor. Şimdi nereye gitmek isterdiniz düşünün’’ der. Çalışma bitiminde gözler açılır ve çocuklara gittikleri yerler hakkında sorular sorulur.