Okul Öncesi Öğretmenleri NET-Okul Öncesi-Biz Bu işte Tek Değiliz

Orjinalini görmek için tıklayınız: Tanışma etkinlikleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
topu atalım ismimizi söyleyelim:
Çocuklar daire şeklinde minderlere otururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen elindeki küçük yumuşak bir topu ilk önce kendi ismini söyleyerek ve karşısındaki çocuğa topu atar. Çocukta kendi ismini söyler ve başka bir çocuğa topu atar. Oyun bu şekilde devam eder.(istenirse oyun tekrar oynanabilir.) Bu arada bu top değilde başka bir nesne ilede oynanabilinir.(mesela holohop)

isimleri hafızada tutma:
Çocuklar daire şeklinde minderlere otururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen kendi ismini söyler daha sonra yanındaki çocuğun ismini söyler. Yanındaki çocukta hem öğretmeninin hem kendi ismini ve ondan sonraki çocuğun ismini söyler. Oyun kendinden önceki çocukların ismini, kendi ismini, ondan sonraki çocuğun ismini söylenerek devam eder.

karşındakinin özelliğini bil?:
Çocuklar daire şeklinde masada yada minderde otururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen istediği bir çocuğun özelliklerini söyler(saç uzunluğu kısalığı,göz rengi,tokası,tşörtü vb. özellikler). Diğer çocuklarda bu özelliklere uygun çocuğun kim olduğunu bulmaya çalışır. Doğru tahmin eden çocuk bu sefer bir çocuğun özelliğini söylemeye devam eder.(oyun her çocuğun özelliği söylendikten sonra biter.)

merhaba oyunu:
Çocuklar sınıfta ayakta değişik yerlerde dururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen mp3 player da klasik bir müzik cd si koyar.
Sonra çocuklar müzik eşliğinde sınıfta gezmeye başlarlar. Müzik durduğu anda çocuklar yanındaki çocukla el ele sıkışıp ilk önce “merhaba” der. Daha sonra her ikiside isimlerini söyler. Müzik başladığında ise “hoşçakal” diyerek sınıfta dolaşmaya devam eder. Oyun müzik durdurulup başlatılarak devam eder.

Bunlarda alıntı tanışma oyunları;
İsim ve şekil:
Tüm öğrenciler halka seklinde dururlar. Sirayla herkes adini söyler ve ardindan bir hareket, sekil ya da mimik yapar.
Öğrencilerin hepsi isimlerini ve hareketlerini bitirdikten sonra sirayla herkesin adi soylenir ve hareketi yapilir.

Isim ve hareket:
Öğrenciler isimlerini söylerler ve ardindan o an içinde bulunduklari ruh halini belirten (örnegin: el çirpma, basla
selamlamak…) bir hareket yaparlar.Öğrencilerin hepsi isimlerini ve hareketlerini bitirdikten sonra sirayla herkesin adi soylenir ve hareketi yapilir.

 
Alıntıdır.